۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۸۲۳۲۶
آیت الله اراکی:

نمی‌توان برای جامعه اسلامی نسخه غربی نوشت| با اتکای به بیگانگان قدرت حاصل نمی شود

نماینده خبرگان با بیان این‌که جامعه اسلامی در همه ابعاد با جامعه غربی تفاوت دارد، تأکید کرد: نمی‌توان برای جامعه اسلامی نسخه غربی نوشت، زیرا غربی‌ها کاملاً برعکس مبانی و آموزه‌های ما عمل می‌کنند.
سخنرانی آیت الله اراکی در مراسم عزاداری  حسینیه شهداء قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ظهر امروز در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به فرازی از مناجات محبین امام سجاد(ع) گفت: ایمان امری فهمیدنی و شنیدنی نیست، بلکه امری چشیدنی است، یعنی کسانی که اهل ایمان هستند از گفت‌وگوی با خدا احساس لذت می‌کنند و هیچ چیزی برای آن‌ها از این لذت شیرین‌تر نیست.

وی ادامه داد: یکی از آموزه‌هایی که هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی باید آموزش داده شود این است که بدانیم از طریق ایمان می‌توانیم به قدرت برسیم و این همان چیزی است که غربی‌ها و غرب‌زده‌ها از آن غافل هستند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به این‌که ذوب شدن در ذکر خداوند به انسان قدرت بسیاری می‌بخشد، ابراز داشت: این قدرت به‌گونه‌ای است که انسان از طریق آن می‌تواند بر همه مشکلات فائق آید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی را یکی از مصادیق تأثیر ایمان بر قدرت دانست و افزود: این قوه ایمان است که سبب می‌شود تا افراد چندین کیلومتر را با پای پیاده برای زیارت امام حسین(ع) حرکت کنند.

وی با اشاره این‌که برخی می‌خواهند قدرت آمیخته با ایمان ملت ایران را پنهان کنند، مطرح کرد: قدرت جامعه ما بر پایه توکل بر خداوند بنا شده است، نه این‌که عده‌ای بپندارند با اتکای به بیگانگان می‌توانند به قدرت برسند؛ روح بشریت وقتی‌که الهی شود، قدرت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند که به‌وسیله آن می‌تواند بر همه مشکلات پیروز شود.

آیت‌الله اراکی با بیان این‌که جامعه اسلامی در همه ابعاد با جامعه غربی تفاوت دارد، تأکید کرد: نمی‌توان برای جامعه اسلامی نسخه غربی نوشت، زیرا غربی‌ها کاملاً برعکس مبانی و آموزه‌های ما عمل می‌کنند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این‌که فرهنگ ملت ایران با فرهنگ حسینی آمیخته است، گفت: فرهنگ حسینی جهان را می‌سازد و بنیان غرب را برمی‌اندازد، بر این اساس نباید برخی مسؤولان از این موضوع غفلت کنند.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌های بی‌نظیری در دست ما است که اگر از آن به‌درستی استفاده کنیم، بی‌شک به پیروزی‌های بزرگی دست خواهیم یافت.

آیت‌الله اراکی به ضرورت درس گرفتن از وقایع صدر اسلام اشاره و بیان کرد: جریاناتی که در صدر اسلام رخ داده، خط مشی کلی ما است و باید از آن درس بگیریم؛ به‌عنوان‌مثال کندن درب خیبر توسط امیرمؤمنان(ع) ناشی از اطاعت‌پذیری ایشان از پیامبر اکرم(ص) بود و درسی که از این ماجرا گرفته می‌شود این است که اگر امروز ما نیز ولایت‌پذیر و اطاعت پذیر باشیم همه مشکلات حل خواهد شد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات